Backlink Nedir ?

Backlink Nedir ?

Backlink (Geri Bağlantı) Nedir?

Bağlantı, verici siteye yerleştirilen , alıcı web kaynağına ( alıcı ) işaret eden bir bağlantıdır .

 

“Ters” adı , başlangıçta iki web kaynağı arasındaki karşılıklı alışveriş sırasında alınan bağlantılara atıfta bulunmak için kullanılan “ backlink ” teriminin (geri bağlantı) İngilizce versiyonunun çevrilmesiyle oluşturulmuştur . Zamanla, tüm gelen bağlantıları aramaya başladılar . Genellikle jargon " backlink " ve "back" kullanılır. Geri bağlantılar, üzerinde bulundukları sayfaların ağırlığının bir kısmını taşıyabilir .

 

Tüm ağırlık taşıyan geri bağlantılardan , sitenin dış bağlantı kütlesi, arama motoru sonuçlarındaki konumunu büyük ölçüde etkileyen boyut ve kalite (esas olarak bağışçıların güvenilirliği ve temaları ) oluşur .

 

Arama motorları açısından bakıldığında , herhangi bir web sitesinin bağlantı profili sadece doğal bir şekilde oluşturulmalıdır, yani, içeriğin kalitesi ve birisinin hoşuna gideceği ve üzerine bir öneri bağlantısı yerleştireceği beklentisi vurgulanmaktadır. Ancak gerçekte, gerekli ( TOP'lara ulaşmak için ) geri bağlantıların sayısını “dürüst” bir şekilde elde etmek, hayal edilemeyecek kadar uzun ve karmaşık bir süreç haline gelir.

 

Bu nedenle, çoğu durumda, backlinkler potansiyel bağışçıların sahipleri ile doğrudan anlaşma veya çoğu zaman uzman borsalar aracılığıyla edinilir . Aynı zamanda, seçilen sitelerin kalitesini izlemek ve tanıtılan web sitesini, kendini pozisyonları düşürme veya dizinden dışlama şeklinde gösteren arama motorlarının öfkesinden en üst düzeyde korumak için kalıcı bağlantıların kullanımına güvenmek önemlidir.

 

Neden Backlinklere (Geri Bağlantılara) ihtiyacınız Var?

Backlink (geri bağlantı) üç ana nedenden dolayı değerlidir.

  • Sıralama

Google veya Yandex gibi arama motorları geri bağlantıları güven işareti olarak kabul eder. Genel olarak, web sayfalarınız ne kadar güvenilir olursa, alakalı arama sorguları için sonuçlar döndürdüklerinde o kadar yüksek sıralanırlar.

 

Bunu nasıl biliyoruz? Bağlantı temelli sıralama faktörleri üzerinde çeşitli çalışmalar yaptık ve her biri bizi aynı sonuca götürdü: benzersiz sitelerden (verici alan adları) backlink sayısı organik arama trafiğiyle sıkı bir şekilde ilişkilidir.

  • Bulmak kolay

Yeni içerik bulmak için, arama motorları yeni bağlantıları kontrol ederek zaten bildikleri sayfaları gözden geçirir. Arama motorları popüler sayfaları popüler olmayan sayfalardan daha sık ziyaret ettiğinden, popüler sayfalardan geri bağlanırlarsa içeriğinizi daha hızlı bulurlar.

  • Yönlendirme trafiği

İnsanları kendileri için en ilginç olana yönlendirmek için geri bağlantılar vardır, bu yüzden insanlar onları takip eder. Birisi sitenize bir bağlantı aracılığıyla gittiğinde, yönlendirme trafiği alırsınız. Yönlendirme trafiği, diğer İnternet kaynaklarında bulunan bağlantılar aracılığıyla siteye yapılan tıklamaların sayısıdır.

 

İyi Bir Backlink Nasıl Oluşturulur?

Tüm backlinkler eşdeğer değildir. Aşağıda, geri bağlantıların kalitesini ve kullanışlılığını etkileyen birkaç temel özellik bulunmaktadır.

  • İlgi

Google, alakalı (alakalı) geri bağlantıların daha önemli olduğunu düşünür, çünkü insanlar daha sık kullanır. Bu, “ makul sörfçü ” için Google patentinin açıklamasında belirtilmiştir. Uygulamada, bu, örneğin, iki sayfadaki geri bağlantıların biri kedilere ayrılmış, diğeri su ısıtıcılarının kurulumuna yol açtığı sıhhi tesisat alanına yol açarsa, büyük olasılıkla ikinci sayfa daha önemli olarak kabul edilecektir.

 

Bu fikir aynı zamanda alan adı düzeyinde de işe yarıyor: santehnika.com okuyucularının kotiki.com okuyucularına göre tesisat sitelerine olan bağlantılarını takip etme olasılıkları daha yüksektir .

  • Yetki

Kural olarak, "güçlü" web sayfalarındaki geri bağlantılar tarafından "zayıf" olanlardan daha yüksek bir "güvenilirlik" düzeyi sağlanır. Sayfa düzeyinde otoritenin önemini defalarca inceledik ve organik trafik ile otorite arasında açık bir bağlantı bulduk.

 

Bağlantı Derecesi - Organik Trafik

URL Derecelendirmesi (UR) - Sayfaların yetki düzeyini ölçmek için Ahrefs aracı. Sonucu 0 ile 100 arasında bir ölçekte gösterir. Bununla birlikte, güçlü sayfalardan gelen backlinkler her zaman daha yüksek bir güvenilirlik düzeyi sağlamaz.

 

Orijinal Google patenti, yetkinin sayfadaki tüm giden bağlantılar arasında eşit olarak bölündüğünü söylüyor. Bu nedenle, iki sayfadan geri bağlantılarınız varsa ve bunlardan biri diğerinden daha fazla giden bağlantıya sahipse, daha az giden bağlantıya sahip bir sayfadaki bağlantı ceteris paribus daha büyük bir güvenilirlik göstergesi verir. Ama bugün her şey bu kadar basit mi? Büyük olasılıkla değil. Google'ın, backlinklerin değerini belirlemek için çeşitli yöntemleri tanımlayan birçok patenti vardır.

 

Sık ziyaret edilen sayfalardan gelen backlink (geri bağlantılar) genellikle daha az ziyaret edilen bağlantılardan daha fazla yönlendirme trafiği verir. Bu çok açık. Soru şu ki, arama motoru sıralamasında daha güçlü bir etkisi var mı?

 

Nispeten yakın zamanda bu sorunun cevabını bulmaya çalıştık. 44.589 anahtar kelime (belirli markalarla ilgili olmayan) için arama sonuçları listesinin en üstünden seçilen sayfaları bildirir ve bu sayfalardaki organik trafiği analiz eder.

 

Sıralama Ve Backlink Arasındaki İlişki

  • Yerleştirme

İnsanlar daha görünür bağlantılara tıklama eğilimindedir, bu nedenle web sayfalarındaki bazı bağlantılar diğerlerinden daha fazla güvenilirlik sağlar.

 

Bill Slavsky, "makul sörfçü" için güncellenmiş Google patentini analizinde bundan bahsediyor .

 

Bağlantı, sayfanın ana içeriği alanındaysa, yazı tipi ve renkle vurgulanırsa ve aynı zamanda metinle belirtilir; bu da birisinin tıklaması olasılığını artırabilirse, PageRank'i önemli ölçüde artırabilir. Tersine, bir bağlantı, tıklamayı daha az olası kılan özellikleri birleştirirse (örneğin, sayfanın altındaki yerleşim, sayfadaki metnin geri kalanından renk ve yazı tipinin vurgulanması ve ziyaretçilerin dikkatini çekmeyen bağlantı metninin kullanılması) önemli ölçüde artamaz. 

 

Bağlantılarla çalışırken bunu aklınızda bulundurun. Bağlantınızın site sayfasının altında veya diğer sitelere onlarca bağlantı yanındaki kenar çubuğunda görüneceğini görürseniz, çabalarınızı hedefe ulaşmak için başka yollar bulmaya yönlendirmek daha iyidir.

  • Nofollow özelliği

Arama motorları tarafından taranmayan geri bağlantılar (nofollow özniteliğine bağlantılar) genellikle ilgili sayfaların sıralamasını etkilemez - prensip olarak bunu yapabilirler .

 

Bağlantı oluşturma zaman ve çaba gerektirdiğinden, taranan bağlantıları almaya odaklanmak en iyisidir. Taranmamış bir bağlantı alırsanız sadece bir skandal yapmayın - SEO için hala bir değeri vardır.

  • Bağlantı metni

Bağlantı metni, bir kişi tarafından görülebilen geri bağlantı metnidir. Google, orijinal patentinde bağlantı metninin sıralamayı etkilediğini iddia ediyor.

 

Google, arama kalitesini artırmak, anahtar kelimeler arasındaki sayfa sırasını, çapa ve mesafe verilerini analiz etmek için bir dizi yöntem kullanır.

 

Bununla birlikte, Ahrefs 384.614 sayfaya baktığında çapa ve sıralama arasındaki ilişkiyi incelediğinde ortaya çıkan korelasyonlar oldukça zayıftı. Dolayısıyla, çapa önemli olsa da, diğer yönler kadar önemli değildir.

 

Backlinkler Nasıl Kontrol Edilir?

Bir site veya tek bir sayfa için geri bağlantıları kontrol etmek için iki seçenek vardır. İlki sadece kendi siteleriniz için çalışır. İkincisi, başkalarının sitelerine veya sayfalarına olan geri bağlantıları kontrol etmek için kullanılabilir.

 

Google Arama Konsolu Üzerinden Geri Bağlantıları Kontrol Etme

Google Search Console aracı , organik arama trafiği bilgilerini ve sitenizin genel performansını sunar. Bu ücretsiz bir araçtır - sadece kayıt olun ve sitenin sahibi olduğunuzu onaylayın. Kaydolduktan sonra kenar çubuğunda bulunan Bağlantılar sekmesine gidin. Harici bağlantılar başlığının altındaki sayı, sitenize gelen benzersiz bağlantıların toplam sayısını gösterir.

 

Search Console'daki Bağlantılar Raporu

Aşağıdakiler üç rapor biçimidir:

 

  • En çok bağlantı verilen sayfalar : Sitenizdeki en çok bağlantı verilen sayfalar.
  • En çok bağlantı veren siteler : Sitenize en fazla geri dönüş yapan siteler.
  • En iyi bağlantı metni : Sitenize bağlantı vermek için en sık kullanılan bağlantı ifadeleri

Search Console ile ilk defa çalışıyorsanız Bağlantılı sayfalar raporuyla başlayın.

 

Google Arama Konsolu'nda En Sık Başvurulan Rapor Sayfaları

  • Ardından, hangi sitelerin ilgili sayfaya bağlantı verdiğini görmek için herhangi bir URL'yi tıklayın.
  • Google Arama Konsolu'nda bu sayfaya en çok bağlantısı olan Siteleri Rapor Etme
  • Üçüncü taraf bir backlink doğrulama aracıyla test etme
  • Sahip olmadığınız bir sitenin geri bağlantılarını kontrol etmek için backlink programlarını ücretsiz Ahrefs Backlink Denetleyicisi aracını kullanın .

 

Ahrefs Backlink Kontrol Raporu

Her bağlantı için aşağıdaki veriler sağlanacaktır:

 

  • Yönlendiren sayfa : hedefe bağlanan sayfa;
  • Domain Rating (DR) : Yönlendiren sitenin ratingi;
  • URL Derecelendirmesi (UR) : bağlantı sayfasının URL'si ;
  • Trafik : yönlendiren sayfaya tahmini aylık ortalama organik arama trafiği;
  • Bağlantı ve geri bağlantı : Bağlantı ve bağlantıyı çevreleyen metin.

 

Not: Ücretsiz Backlink Denetleyicisi aracı, bir etki alanına yalnızca bir backlink gösterir. En popüler beş bağlantı ifadesini görmek için İlk 5 bağlantı raporuna bakın. Kendinize en çok bağlantının yol açtığı beş sayfayı belirlemek için İlk 5 sayfa raporuna bakın. İlk 5 sayfa raporu yalnızca bir alanı değil, bir alanı analiz ediyorsanız oluşturulur.

 

Hak Edilen Geri Bağlantılar

Kullanıcılar içeriğinizi Google, sosyal ağlar veya sözlü öneriler gibi arama motorları aracılığıyla bulabilir ve sayfanıza bağlantı vermeye karar verebilir. Bu tür bağlantılar organik olarak hak edilmektedir.

 

Bu şekilde backlink alma şansını artırmak için, insanların bağlantı bırakmak isteyeceği gerçekten yararlı içerikler oluşturabilirsiniz.

 

Geri Bağlantılar Oluştur

Sitenize yönlendiren diğer sitelere manuel olarak bağlantılar ekleyebilirsiniz: örneğin, bunları iş dizinlerine ekleme ve bloglarda ve forumlarda bağlantı içeren yorumlar bırakma.

 

Backlink Binası

Diğer sitelerin sahiplerine, editörlerine veya yöneticilerine başvurabilir ve sayfanızın bağlantılarını yerleştirmelerini isteyebilirsiniz. Bunu yapmak için şeffaf bir iş teklifi yapmalısınız. Burası bağlantı kurma taktiklerinin işe yaradığı yerdir.

 

Test edilen seçeneklerden bazıları:

 

  • Konuk blog yayınları : başka bir site için tek bir yayın yazmanızı öneririz;
  • Bozuk bağlantıların değiştirilmesi : Diğer sitelerde ilgili “ölü” bağlantıları bulun, yöneticilere başvurun ve bunları çalışma bağlantılarınızla değiştirmeyi teklif edin;
  • Gökdelen Yöntemi : Birçok bağlantıya sahip alakalı içerik bulun ve ardından orijinaline bağlantı verenleri size bağlantı kurmaya davet edin, seçeneğinizin çok daha iyi olduğunu kanıtlayın;
  • Bağlantısız öneriler : Markanıza bağlantısız referanslar bulun ve yazarları bağlantı eklemeye davet edin.

Arama motorlarında (Google veya Yandex gibi) sıralama söz konusu olduğunda geri bağlantılar önemlidir. Ancak, tüm backlinkler eşdeğer değildir. Kaliteleri ve kullanışlılıkları alaka düzeyinden, sayfaya yerleştirilmeden ve diğer faktörlerden etkilenir.